❄️Merhaba arkadaşlar 2023 yılında izlediklerimden ve okuduklarımdan bahsetmek istiyorum sizlere🙃 ❄️Sadece film izleme hedefimi gerçekleştirdiğimi hatta hedefimi geçtiğimi diğerlerinde ise maalesef koyduğum hedefleri geçemediğimi hatta yanlarına bile yaklaşamadığımı üzülerek söylemeliyim😅Bu yüzden bu yıl kendime daha gerçekçi hedefler koydum😂 ✨:Favorilerim 💫İzlediğim…devamı❄️Merhaba arkadaşlar 2023 yılında izlediklerimden ve okuduklarımdan bahsetmek istiyorum sizlere🙃
❄️Sadece film izleme hedefimi gerçekleştirdiğimi hatta hedefimi geçtiğimi diğerlerinde ise maalesef koyduğum hedefleri geçemediğimi hatta yanlarına bile yaklaşamadığımı üzülerek söylemeliyim😅Bu yüzden bu yıl kendime daha gerçekçi hedefler koydum😂
✨:Favorilerim
💫İzlediğim Filmler
1)Müzede Bir Gece
2)A Boy Called Christmas:Nikolas
3)Müzede Bir Gece 2
4)Son Hava Bükücü
5)Mavi Boncuk
6)Garip
7)Üç Kardeşe Bir Gelin (İzlediğim ilk siyah-beyaz film)
8)Küçük Hanımefendi
9)Malefiz ✨
10)Kadın Değil Başbelası
11)Malefiz:Kötülüğün Gücü
12)Kınalı Yapıncak
13)Altın Pusula
14)The Omen
15)Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları ✨
16)The Witch Part 2:The Other One
17)Dune
18)Alice Harikalar Diyarında
19)Müzede Bir Gece:Lahitteki Sır
20)Salıncak
21)Evde Tek Başına 3
22) Karanlık Zihinler
23)Casper
24)Kill Boksoon✨
25)Çocuk,Köstebek,Tilki ve At
26)M3GAN
27)Rain
28)Teen Wolf:The Movie
29)The Childe✨
30)Red,White&Royal Blue
31)Space Sweepers
32)John Wick
33)Poison
34)Evde Tek Başına 4
35)İlk Yenilmez:Kaptan Amerika
36)Devil
37)John Wick 2 ✨
38)Balerin
39)Kusursuz Dünya
40)Bu Son Olsun
41)İnside
42)Hotel Desire☠️☠️(Normal bir film sanıyordum, şey çıktı.Olayı da biraz geç çaktım,benim için bir travma oldu ve filmin neden sinemada yayınlamadığını da çok iyi anladım ne yazık ki)
43)İron Man
44)Nefesini Tut
45)John Wick 3✨
46)My Spy
47)X-Men
48) Werewolf by Night
49)Evde Tek Başına 5
50)The Killer
51)Fall
52)Hulk
53)Exorcise
54)Arınma Gecesi
55)Hababam Sınıfı
56) Günahlarımızı Bağışla
💫İzlediğim Diziler
1)Shadow Beauty
2)The Ghost Bride
3)Hellbound
4)A Young Doctor's Notebook & Other Stories
5)Good Omens 1.Sezon
6)İsland
7)A Superior Day
8)Yakuza Lover
9)109 Stranger Things
10)The Patient
11)See You İn My 19th Life ✨
12)Enigma
13) Connect
14) Nightmare Teacher
15)Sweet Tooth 2.Sezon
16)Dayton
17)The Killing Vote ✨
18)Sweet Home 2.Sezon
19)All the Light We Can't See
💫 Okuduğum Kitaplar
1)Bir Psikopatın Günlüğü
2)Sina
3)Alice Harikalar Diyarında
4) Yakıyorsun Hades
5) Çarpık Aşk
6) Dön Evine Persephone
7)Amok Koşucusu
8) Kızıl Kahkaha
9)Bir Milyon Öpücük
10)İhtiras Tutsağı
11)Ruh Eşim
12) Yalanın Yemini
13) Yalanın Cazibesi
14) Yalanın Yangını
Geçen gün 2.Dünya savaşında Nazi işgali altındaki Fransa'yı konu edinen,kitaptan uyarlanan bir dizi izlemiştim.Dünde rafta yorumları okurken bu kısa filmle ilgili bir yoruma denk geldim ve film ilgimi çekti,bende nasıl olsa kısa bir film yıl bitmeden izleyeyim bari diyip bugün…devamıGeçen gün 2.Dünya savaşında Nazi işgali altındaki Fransa'yı konu edinen,kitaptan uyarlanan bir dizi izlemiştim.Dünde rafta yorumları okurken bu kısa filmle ilgili bir yoruma denk geldim ve film ilgimi çekti,bende nasıl olsa kısa bir film yıl bitmeden izleyeyim bari diyip bugün açıp filmi izledim😊
Film Nazilerin engelli vatandaşlarına yaptığı zulmü konu ediniyordu ve ben bu filmi izleyinceye kadar Nazilerin engellilere böyle bir şey yaptığını bilmiyordum açıkçası.Gerçekten nasıl bu kadar canavarlaşmış, insanlıktan,merhametten yoksun kalmışlar anlayamıyorum.Naziler gerçektende farklı olan herkese ön yargı ve nefretle yaklaşmışlar.Yahudiler,engelliler,
eşcinseller...
Ben filmin daha uzun olmasını isterdim,filmi izleyip bitirdiğimde keşke daha uzun olsaydı demeden edemedim.
Bu konu hakkında ya da 2.Dünya Savaşı ve Naziler hakkında bildiğiniz güzel ve başarılı bulduğunuz filmler varsa lütfen bana yazın arkadaşlar😊
Puanım:7/10
2023/56.Filmim
✨Yıl bitmeden şöyle pozitif, neşeli bir şeyler izlemek istediğim için ve uzun zamandır da Hababam Sınıfı film serisini oturup adam akıllı, baştan izlemek istediğimden bugün oturup bu filmi izledim ve iyi ki de izlemişim diyorum😊 ✨Filmin içinde oldukça güzel mesajlar…devamı✨Yıl bitmeden şöyle pozitif, neşeli bir şeyler izlemek istediğim için ve uzun zamandır da Hababam Sınıfı film serisini oturup adam akıllı, baştan izlemek istediğimden bugün oturup bu filmi izledim ve iyi ki de izlemişim diyorum😊
✨Filmin içinde oldukça güzel mesajlar vardı,özellikle eğitimciler hakkında.Favori karakterim Mahmut Hoca'ydı.Belki daha önce izleseydim Güdük Necmi'yi,Damat Ferit'i ya da İnek Şaban'ı favori karakterim olarak görürdüm ama şu anki benim filmdeki favori karakterim Mahmut hoca😍
✨En beğendiğim sahneler Mahmut Hoca'nın Boncuk'un okul taksidini ödediği ve okuldan atılmasını engellediği sahne ve Mahmut Hoca'nın Müdür'e "Ben eğitimciyim, tüccar değil."dediği sahnelerdi😊
✨Filmde bazı cringe bulduğum sahneler yok değildi ama filmi genel anlamda sevdiğimi ve şu ana kadar izlediğim Yeşilçam filmleri arasında en sevdiğim olduğunu söylemeliyim.
Puanım:7/10
2023/55.Filmim
☠️Arınma Gecesi filminin konusu Amerika'da yılda bir gece her türlü suçun (cinayet,t*cavüz,hırsızlık,yaralama vb.) serbest olması ve insanların o gece yaptıkları etrafında şekilleniyor.İlk filmde zengin bir ailenin eve kilitlendikleri gece oğullarının bir gruptan kaçan,yaralı bir evsiz adamı evlerine almasından sonra yaşananlar…devamı☠️Arınma Gecesi filminin konusu Amerika'da yılda bir gece her türlü suçun (cinayet,t*cavüz,hırsızlık,yaralama vb.) serbest olması ve insanların o gece yaptıkları etrafında şekilleniyor.İlk filmde zengin bir ailenin eve kilitlendikleri gece oğullarının bir gruptan kaçan,yaralı bir evsiz adamı evlerine almasından sonra yaşananlar anlatılıyordu.
☠️Öncelikle filmin oldukça ilgi çekici bir konusu olduğunu ve bunu güzel de işlediklerini düşünüyorum açıkçası.Ve filmi izlerken sık sık "Acaba bu bizim ülkede olsaydı neler olurdu?"diye de düşünmeden edemedim.Ve yaşanacak olayların tüyler ürpertici olacağını düşünerek kanım dondu kısa bir için.
☠️Filmde aslında Arınma Gecesi altında yapılan açık açık yoksulların,evsizlerin ve hastaların katledilmesiydi.Topluma katkı sağlamayan insanlar katledilirken bir yandan ekonomide rahatlama yaşanıyor bir yandan da toplumda bulunan psikopatların rahatlamasını sağlayarak yılın geri kalanında suç oranlarını düşürüyorlardı.Yani adamlar bir taşla birkaç kuş birden vuruyorlardı.
☠️James karakteri başta çok sinir bozucu ve bencil olsa da neyseki sonlara doğru düzeldi ve keşke sonu bu şekilde olmasaydı diye düşünmeme neden oldu.Charlie karakteri çok tatlıydı ama ailesinin o gece başına gelenlerin çoğu da onun yüzünden geldi ne yazık ki ama iyi yanından bakarsak en azından bu sayede komşularının falan gerçek yüzlerini gördüler bu da bir şeydir.Ailenin evini basan maskeli grubun lideri çok iğrenç bir karakter olmasına rağmen oldukça yakışıklıydı da(bunu da eklemeden geçemeyeceğim😂😂)Ayrıca kızın sevgilisinin(Henry) manyaklaşıp ilişkilerine izin vermediği için James'e saldırmasını pek beklemiyordum açıkçası,ben James'in Henry'e evlerinde olduğu için saldıracağını falan düşünmüştüm.
☠️Ben filmi genel olarak sevdim,ilgi çekici buldum ve devam filmlerini de izlemeyi düşünüyorum.Bana seyir zevki veren bir film oldu,izlemenizi tavsiye ederim ve izleyecek olanlara şimdiden keyifli seyirler dilerim😊
Puanım:8/10
2023/54.Film
Spoiler içeriyor
♠️Yalanın Yangını Yalan Serisinin son kitabıydı.Yıl bitmeden bu seriyi bitirebildiğim için mutluyum açıkçası😊 ♠️Serinin bu son kitabında birçok sır açığa çıktı,Luca hakkındaki gerçek,Lia'nın gerçek babası ayrıca annesinin ve üvey babasının başına gelenlerin perde arkası gibi,bunun yanında Lia ve Adrian birbirlerine…devamı♠️Yalanın Yangını Yalan Serisinin son kitabıydı.Yıl bitmeden bu seriyi bitirebildiğim için mutluyum açıkçası😊
♠️Serinin bu son kitabında birçok sır açığa çıktı,Luca hakkındaki gerçek,Lia'nın gerçek babası ayrıca annesinin ve üvey babasının başına gelenlerin perde arkası gibi,bunun yanında Lia ve Adrian birbirlerine aşklarını itiraf ettiler,bu her ne kadar zor bir süreç olsa da Lia artık Adrian kötü adam olduğu için ona olan duygularını saklamaktan,onun bu yönünden korkmaktan vazgeçti,Adrian ise hayatındaki herkesin bir gün gideceğinden ve onu yalnız bırakacağından duyduğu korkudan kurtulup sonunda Lia'ya olan aşkını(karanlık ve korkutucu bulsa da)itiraf etti ve bir peri masalı olmasa da güzel bir hayat yaşamaya başladılar.
♠️Kitapta Adrianın geçmişini okurken en çok hoşuma giden kötü annesinin karşılaştığı sondu,Adrian'ın babası kafasına sıkarak öldürüyor kadını Birliğe ihanet ettiği için hem de Adrian gözü önünde.10 yaşındaki Adrian için bu büyük bir travma olsa da kadın bu sonu sonuna kadar hak etmişti bence.
♠️Ayrıca Damien ve Kirill karakterlerini özellikle Kirill karakterini çok ilginç buldum bu seride ve bu ikiliyi daha çok okumak isterdim açıkçası ayrıca Adrian'ın Kirill hakkındaki sürekli başına kaktığı sırrın ne olduğunu da kitap bitmeden öğrenmek isterdim açıkçası ama olmadı ne yazık ki.Ama belki de serinin yan kitapları olacaktır ve bu kitaptaki yan karakterlerin hayatları onlarda anlatılacaktır,yazar o yüzden bazı sırları açıklamamıştır diye de düşünüyorum açıkçası,eğer serinin devam kitapları gelirse kesinlikle okurum diye de düşünüyorum çünkü seride hikayelerini aşırı merak ettiğim birkaç karakter var ve onların hikayelerini okumayı gerçekten çok isterim.
♠️Yalan Serisi genel olarak insanı yormayan, çıtır çerezlik,smut ağırlıklı bir dark romandı.Öyle çok bir beklentiye girmeden,size bir şeyler katacağını düşünmeden,kafa dağıtmak için okuyacağınız serilerden biri kısaca.Okuyacak olanlara şimdiden keyifli okumalar dilerim✨
♦️Puanım:8/10
✴️2023/14.Kitap
📻All the Light We Can't See 2.Dünya Savaş'ında işgal altındaki bir Fransa'daki bir Alman askeri Werner ve kör bir kız olan Marie'nin hikayesini işliyordu. 📻Dizi savaşın birçok zor ve karanlık yönünü göstermesinin yanı sıra Nazilerin yalnızca diğer milletlere değil Almanlara…devamı📻All the Light We Can't See 2.Dünya Savaş'ında işgal altındaki bir Fransa'daki bir Alman askeri Werner ve kör bir kız olan Marie'nin hikayesini işliyordu.
📻Dizi savaşın birçok zor ve karanlık yönünü göstermesinin yanı sıra Nazilerin yalnızca diğer milletlere değil Almanlara yaptığı eziyetleri de işliyordu.Örneğin bir yetim olan Werner radyo konusunda bir dahi olduğundan dolayı zorla asker yapılıyordu.Eğitim gördüğü okul 'eğitim'adı altında resmen öğrencilerine işkence ediyor ve onları düşünmeyen,hissetmeyen birer ölüm makinesine,bir canavara dönüştürmeyi amaçlıyordu.
📻Ben dizide Werner ve Marie'nin birlikte daha çok sahnesinin olmasını ve sonlarının açık uçlu olmamasını tercih etsem de dizinin bu hali de oldukça güzeldi.Werner ve Marie'nin çocukluklarında onlara ışık olan Profesörle tanışmaları ve birbirleriyle tanışmaları dizi de içimi yumuş yumuş yapan detaylardandı😍
📻Savaş,tarihi temalı dizileri sevenlerin diziye bir göz atmalarını tavsiye ederim,zaten kısacık,4 bölümlük bir dizi😊İzleyecek olanlara şimdiden keyifli seyirler dilerim✨
✨Replikler✨
✴️Nasyonal Politik Eğitim Enstitüsü, Almanya'nın en seçkin okulu.En parlak zihinler ve en güçlü bedenler için.Burada insanüstü olanlar hayatta kalır..
✴️İyi haber Werner Pfennig,sen Yahudi değilsin.Onun için yaşamana izin verilebilir ve hatta bu enstitüye katılabilirsin de.Ama şunu unutma.Seni sen yapan şeyler yakında ölecek ve yerine insan ötesi bir şeyler gelecek.
✴️Werner yaş bir sayıdan ibarettir.Deha ise bir lütuftur.
✴️Ama bana koca bir şehrin kaçacak bir yeri yokken neden kaçtığını açıklar mısın lütfen?Neden en hızlı Yahudilerin kaçtığını açıklar mısın?Neden bir ülkenin bir diğerinin sahibi olmak istediğini de?
✴️Radyoda duydum.Diyorlar ki Naziler farklı olan herkesten ve gerçeği söyleyen herkesten nefret ediyormuş.
✨En parlak ışık göremediğimiz ışıktır.
Puanım:8/10
2023/19.Dizi
Hulk filminde Hulk'un nasıl ve neden Hulk olduğu,hücrelerindeki mutasyonun neden olduğu anlatılıyordu. Film eski bir yapım olduğu için efektler birazcık kötüydü ve bu biraz göze batıyordu açıkçası.Bunun dışında film bol aksiyonlu,tempoyu hiç düşürmeyen bir filmdi,izlerken insanı sıkmıyordu. Filmi izlerken sık…devamıHulk filminde Hulk'un nasıl ve neden Hulk olduğu,hücrelerindeki mutasyonun neden olduğu anlatılıyordu.
Film eski bir yapım olduğu için efektler birazcık kötüydü ve bu biraz göze batıyordu açıkçası.Bunun dışında film bol aksiyonlu,tempoyu hiç düşürmeyen bir filmdi,izlerken insanı sıkmıyordu.
Filmi izlerken sık sık "Bruce'un başına gelende pişmiş tavuğun başına gelmedi yav,bu nedir?" demekten kendimi alamadım.Ve Betty'nin babasına ve Bruce'un babasına çok sinir oldum, özellikle Bruce'un babasına.İzlerken sık sık "Bu ne çeşit bir manyak?"demekten kendimi alamadım açıkçası.Adam bilimsel olarak ilerleyeceğim ayağına kafayı yemiş,kendi üzerinde deneyler yapmış,bu genlerin oğluna geçmesine neden olmuş,ailesinin,çocuğunun hayatını mahvetmişti.
Ben filmi genel olarak sevdim,eksik olan yerleri vardı elbette ama film bana bir şekilde kendini izletti ve sevdirdi.Benim için genel olarak sevdiğim,ortalama bir filmdi.
Puanım:7/10
2023/52.Filmim
Spoiler içeriyor
"Hepsini görebiliyorum Eun Yu.Dönüşen insanların arzularını görebiliyorum.Yaşadıkları tüm illüzyonları görebiliyorum.Hepsi kendi rüyalarında mutlu.Ama Yi Kyung orada da mutlu değil.Buna bir son vermeliyim.Ben yapmalıyım." Sweet Home dizisinin ilk sezonunu uzun zaman önce,ilk çıktığı zamanlarda izlemiş ve bayılmıştım.İlk sezonda canavarlaşma belirtisi gösteren…devamı"Hepsini görebiliyorum Eun Yu.Dönüşen insanların arzularını görebiliyorum.Yaşadıkları tüm illüzyonları görebiliyorum.Hepsi kendi rüyalarında mutlu.Ama Yi Kyung orada da mutlu değil.Buna bir son vermeliyim.Ben yapmalıyım."
Sweet Home dizisinin ilk sezonunu uzun zaman önce,ilk çıktığı zamanlarda izlemiş ve bayılmıştım.İlk sezonda canavarlaşma belirtisi gösteren ve buna direnen Hyun Su ha canavar oldu ha canavar olacak diye hop oturup hop kalkmıştım yerimde.Ve açıkçası ben ilk sezonu daha çok sevdim,daha az karakterli,daha küçük mekanlı olmasına rağmen.2.sezonda diziye birçok karakter eklenmiş olmasına rağmen ben bu karakterlerin çoğuna ısınamadım ve çoğunu sevemedim.Hakkında doğru düzgün bir fikrimizin olmadığı birçok karakterin hikayesini izledik resmen 2.sezon ve baş karakter olan Hyun Su sezonun yarısında resmen ortada yoktu,boş boş Sığınaktaki olayları izleyip durduk sezon boyunca ve bu beni izlerken fazlasıyla sıktı.
Sezonun sadece son bölümü heyecanlıydı,birçok olay son bölümde gerçekleşti,birçok sır açığa çıktı,sevilen bir karakter geri döndü(Eun Hyuk),Eun Yu ve Hyun Su'nun canavarı yüzleşti,askerler(Karga Takımı) insanlar üzerinde deney yapan ve onları canavarlaştıran bir takım insanlar tarafından esir alındı ve bazıları öldürüldü,Amir Ji'nin sığınakta bir canavar sakladığı(muhtemelen oğlu)ortaya çıktı vb.Kısacası bütün heyecan son bölüme ve 3.sezona bırakılmıştı,2.sezon fazla heyecanı ve olayı olmayan tam bir ara sezondu bana göre.
Benim 2.sezonda sevdiğim sayılı şeyler vardı.Birincisi bebek canavar,ikincisi Hyun Su'nun canavarıyla uyum sağlaması,bir anlaşmaya varmaları ve kendini kontrol edebilmesi,üçüncüsü ise şu adını unuttuğum,Eun Yu'nun yanında olan tatlı asker çocuktu.
Ve bu sezon bazı sahneleriyle bana canavarların mı yoksa insanların mı daha "canavar" olduklarını sorgulatmadı değil.
1.Sezon Puanım:10/10
2.Sezon Puanım:7/10
Ortalama Puanım:9/10
2023/18.Dizim
Sonunda dizinin 3.sezonunu da izleyip diziye final verebildim.3.sezonda birçok sır açığa çıktı:Dizimizin kötü adamının asıl kimliği,özel hastaların nasıl yaratıldığı,canavarların aslında insanların başkalarından saklamak istedikleri karanlık tarafları olduğu gibi.
Ayrıca 3.sezonda birçok duygusal sahne ve ölüm mevcuttu ve çoğunda göz yaşlarımı tutamadığımı itiraf etmeliyim🥹
Ve son olarak insanların ve yeni insanların bir arada yaşamaya,toplumdaki yeni düzene uyum sağlamaya çalışmaları,belirti gösteren insanların dışlanmaması falan oldukça güzeldi.
Ama bütün bunlara rağmen ben yine de 3.sezonu o kadar da güzel bulmadım,sanki bir şeyler eksik gibiydi sezonda.Bunun nedeni Eun Hyuk'un diziye bana göre geç yeniden dahil olması mıydı,kötü adamın gerçek kimliği miydi yoksa kötü adamın bana göre basit ve absürt bir şekilde ölmesi ve bunu Hyun Su ve Eun Hyuk'un öylece izlemesi miydi emin değilim.
Benim bu sezona puanım:7/10 ve Sweet Home'da ise favori sezonum 1.sezondur.Maalesef ben 2.ve 3.sezonu 1.sezon kadar sevemedim😔
Spoiler içeriyor
🗼Film bir süredir izleme listemdeydi,rafta birçok yorumunu gördükten sonra izleyeceklerimin arasına almıştım filmi ve açıkçası film hakkında pek bir şeyde bilmiyordum sadece iki genç kızın yüksek bir kulede mahsur kaldığını ve birinin diğerinin eşiyle bir ilişkisi olduğunu biliyordum ve kesinlikle…devamı🗼Film bir süredir izleme listemdeydi,rafta birçok yorumunu gördükten sonra izleyeceklerimin arasına almıştım filmi ve açıkçası film hakkında pek bir şeyde bilmiyordum sadece iki genç kızın yüksek bir kulede mahsur kaldığını ve birinin diğerinin eşiyle bir ilişkisi olduğunu biliyordum ve kesinlikle beni böyle gerecek,oturduğum yerde stresten strese sokacak bir film beklemiyordum🤯
🗼Kuleye çıkmaya başladıkları andan son ana kadar filmi izlerken hop oturdum hop kalktım resmen.O demirler her salladığında,adım adım yükseğe her çıktıklarında, düşme tehlikesi her geçirdiklerinde ben de onlarla aynı korkuyu yaşadım resmen.Gerçekten ekran başındaki izleyicilere o korkuyu çok iyi geçirmişti film.
~Spoiler~
🗼Hunter ve Becky karakterleri çok iyiydi.Becky aralarında daha korkak ve daha temkinli olandı,Hunter ise daha çılgın ve cesur olandı.Hunter'in ölmesi beni bir hayli üzdü açıkçası, keşke çantayı alırken düşmemiş olsaydı,tıpkı Becky hayal ettiği gibi yanına bir şekilde gelmiş olsaydı ve Drone'u bir şekilde otele ulaştırıp beraberce kurtulsalardı.Ayrıca Hunter ve Becky'nin ölen kocası Dan'ın bir ilişkisi olması detayına gerçekten hiç gerek yoktu filmde,keşke böyle bir şey hiç olmasaydı diye düşündüm ben izlerken.Sonda Becky'nin kurtulması ve babasıyla kavuşması en önemlisi de babasının değerini anlamış olması beni mutlu etti.
~Spoiler Bitti~
🗼Az karakterli,tek mekan odaklı,çok başarılı bir gerilim filmiydi Fall.Gerilim filmi severlerin,farklı,heyecanlı film arayanların mutlaka filmi izlemelerini tavsiye ederim😊
Puanım:9/10
2023/51.Filmim