Rahmetle 🥀 "Anlıyorum ki hiçlik yoktur. Elimizin altındakiler değişip duruyor. Dokunup sevdiklerimizi götürüp beş on kürek toprağın altına bırakıyoruz, geçirdiğimiz zamanlar bir elbise gibi sırtımızda duruyor." Cahit Zarifoğlu
Spoiler içeriyor
“İnsanı ayıran kader değilmiş insanmış meğer..” "Kadere de aşk olsun yazdı kavuşturmadı ha Gezep” Uzun zamandır TV dizilerini izlemiyordum. Çünkü senaryoları çok saçma ve süreleri de oldukça uzun. Bu diziye şans vermek istedim. Hem senaryosu biraz farklı gelmişti hem de…devamı“İnsanı ayıran kader değilmiş insanmış meğer..”
"Kadere de aşk olsun yazdı kavuşturmadı ha Gezep”
Uzun zamandır TV dizilerini izlemiyordum. Çünkü senaryoları çok saçma ve süreleri de oldukça uzun. Bu diziye şans vermek istedim. Hem senaryosu biraz farklı gelmişti hem de Ulaş Tuna Astepe olduğu için. Fakat dün sezon finali yaptı ve ben izlediğim bütün diziler içinde bu kadar saçma sapan bir sezon finali görmedim. Bana göre son bölümlere doğru zaten saçmalamalar başlamıştı. Sanırım ne senaristler neyi yazdığının farkında ne yönetmen neyi çektiğinin farkında. Oyuncular desen ne yazılsa oynarız düşüncesinde...
Diziyi ister istemez "Sen Anlat Karadeniz" dizisiyle kıyaslamak zorunda kaldım her ne kadar senaryoları farklı olsa da hiçbir açıdan bu dizi o dizinin yanından bile geçemez. Benim bildiğim kadarıyla başrol olan Adil, Esme, Eleni ve Oruç. Fakat kaç bölümdür Fadime karakterinin saçmalıklarını izletip duruyorlar. Dizinin en saçma kısmı da Adil Eleni'nin kendi kızı olduğunu bilmeden önce ona karşı daha koruyucu ve babacandı. Ama sırlar ortaya çıkınca güzel bir aile saadeti göremedik. Bunun yerine Fadime ve İso'nun önemsiz diyaloglarına maruz kaldık. 2. sezonunu izlemeyi düşünmüyorum izlemek isteyenlere iyi seyirler...
Spoiler içeriyor
✨️ Türkler en çaresiz zamanlarda bile Türk'tür. ✨️ Bir gönül derdine düşmüş, sonra kalkmış, derdinin yanına varmış. ✨️ Bu toprak kolay vatan olmadı... ✨️ Onlar için yarın yoktu, ama bir ülkenin yarını vardı. Onbeşliler, Birinci Dünya Savaşı döneminde Tokat'tan Çanakkale…devamı✨️ Türkler en çaresiz zamanlarda bile Türk'tür.
✨️ Bir gönül derdine düşmüş, sonra kalkmış, derdinin yanına varmış.
✨️ Bu toprak kolay vatan olmadı...
✨️ Onlar için yarın yoktu, ama bir ülkenin yarını vardı.
Onbeşliler, Birinci Dünya Savaşı döneminde Tokat'tan Çanakkale Cephesi'ne giden gençlerin vatan savunması uğruna verdikleri destansı mücadeleyi anlatmaktadır. Dizi, "Hey Onbeşli" türküsünün ardındaki yürek burkan tarihi gerçeklikten ilham almaktadır.
Diziyi çok beğendim. Dizinin konusu, türküleri ve görüntüleri oldukça güzeldi. Vatan uğruna can verenlerin o dönemlerde ne zorluklardan geçtiğini ve bize armağan edilen bu vatanın kıymeti güzel betimlenmiş. Karakter olarak Artovalı Yahya'yı beğendim.
Bu diziye sadece bir dizi olarak bakmamak gerekiyor. Tarihimizin gerçekliğini, bize emanet edilen vatanın ne zorluklarla kurtarıldığını ve nice şehidin kanıyla bu vatanın var olduğunu unutmamamız için güzel bir örnek. İzlemek isteyenlere önerilir...🇹🇷🤍
Ölürüz diye mi üzülüyoruz? Ne ettik, ne gördük şu fani dünyada Kötülükten gayri? Sevdiğim insanlara kızabilirdim, Eğer sevmek bana Mahzun durmayı Öğretmeseydi. Ne kâğıt yeter ne kalem, Mesut sanmam için kendimi... Bekliyorum Öyle bir havada gel ki, Vazgeçmek mümkün olmasın.…devamıÖlürüz diye mi üzülüyoruz?
Ne ettik, ne gördük şu fani dünyada
Kötülükten gayri?
Sevdiğim insanlara kızabilirdim,
Eğer sevmek bana
Mahzun durmayı
Öğretmeseydi.
Ne kâğıt yeter ne kalem,
Mesut sanmam için kendimi...
Bekliyorum
Öyle bir havada gel ki,
Vazgeçmek mümkün olmasın.
Orhan Veli Kanık, Ankara'da belediyenin kazdığı çukura düşüp 36 yaşında vefat eden değerli bir şairimiz. Bütün şiirlerinin yer aldığı bu kitabı çok beğendim. Kim bilir yaşasaydı daha neler yazacaktı. Rahmetle...
🌻🤍
N'eylersin ölüm herkesin başında. Uyudun uyanamadın olacak Kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında? Bir namazlık saltanatın olacak. Taht misali o musalla taşında. Cahit Sıtkı Tarancı
Bu Bayram kiminin ilk bayramı kiminin son. Bir yüzü gülümsetmenin, bir kapıyı çalmanın, bir eli tutmanın, şükretmenin önemini bildiğimiz bir bayram olsun. Hayırlı Bayramlar 💝
“Dünyada bulunulabilecek en yalnız yerlerden biri, ölen kişinin yaşamadığı hayatın pişmanlığıyla boğuştuğu ölüm döşeğidir. En büyük günahlardan biri de yaşanmamış bir hayattır. Yarın ölecek olsam, varlığımın zirveleri neler olurdu? Sevdiklerimin yüzleri ve beni sevenlerin yüzleri...Sözlerin zayıf ve acının şiddetli olduğu…devamı“Dünyada bulunulabilecek en yalnız yerlerden biri, ölen kişinin yaşamadığı hayatın pişmanlığıyla boğuştuğu ölüm döşeğidir. En büyük günahlardan biri de yaşanmamış bir hayattır. Yarın ölecek olsam, varlığımın zirveleri neler olurdu? Sevdiklerimin yüzleri ve beni sevenlerin yüzleri...Sözlerin zayıf ve acının şiddetli olduğu zamanlarda dinlenilmek.”
John O'Donohue
Spoiler içeriyor
"Sonu gelmeyen bir kışın bitmesini umutla bekleyenlere..." Filmde, kış mevsiminin sert ve uzun geçtiği ücra bir kasabaya hemşire olarak atanan Aslı'nın kasabada şahit olduğu olaylar anlatılıyor. Film, babası istemediği halde bu ücra kasabaya gelen Aslı'nın, her gün ormana gidip ayılar…devamı"Sonu gelmeyen bir kışın bitmesini umutla bekleyenlere..."
Filmde, kış mevsiminin sert ve uzun geçtiği ücra bir kasabaya hemşire olarak atanan Aslı'nın kasabada şahit olduğu olaylar anlatılıyor. Film, babası istemediği halde bu ücra kasabaya gelen Aslı'nın, her gün ormana gidip ayılar uykularından erken uyanırsa aç kalmasınlar diye onlara kemik taşıyan Samet'in, hamile karısını çalıştıran ve kendi menfaati için öldürdüğü ayıyı bir canlı olarak görmeyen Hasan'ın üzerinde ilerliyor...
Benim için orta düzey bir filmdi. Bu tip filmlerde sevdiğim şey halkın içinden olan yani toplumda yaşanması muhtemel olayların anlatılması. Fakat filmi genel olarak değerlendirdiğimde filmin hikayesinin sağlam olduğunu düşünmüyorum. Çünkü filmin sonunu tahmin etmek zor olmadı. Ayrıca film Artvin Şavşat'ta çekilmiş ama ben zorlu kış ve ayılar dışında herhangi bir Karadeniz havasını hissedemedim. Bunlar dışında Merve Dizdar'ı birçok filmde görüyorum ama bu filmde de gördüğüm tek şey aşırı donuk ifadesiydi. Film durgun ilerliyor olabilir ama ifade anlamında belli farklılıklar hissetmeliyiz diye düşünüyorum.
Son olarak filmde dikkatimi çeken şey insanın her şeyin sorumlusu olarak başka şeyleri gördüğü, aynayı hiçbir zaman kendine çevirmediği, menfaati için her şeyi yapabileceği ve kendi dışında kimseye yaşam hakkı tanımadığı...
Spoiler içeriyor
❤️🩹 "Çizdiğimiz sınırlar bizi korumak için mi var, yoksa bizi buraya hapsetmek için mi? Gerçek şu ki; en aşılmaz sınırlar etrafımıza örülen duvarlar değil, kendi zihnimizde kabullendiğimiz esarettir." ❤️🩹 "Savaş da bitecek, ömür de. Mesele hangisinin önce biteceği." Dizi, Barad…devamı❤️🩹 "Çizdiğimiz sınırlar bizi korumak için mi var, yoksa bizi buraya hapsetmek için mi? Gerçek şu ki; en aşılmaz sınırlar etrafımıza örülen duvarlar değil, kendi zihnimizde kabullendiğimiz esarettir."
❤️🩹 "Savaş da bitecek, ömür de. Mesele hangisinin önce biteceği."
Dizi, Barad ailesinin ülkelerindeki savaştan kaçarak Avrupa'da güvenli bir hayat için yola çıkmalarını ve gizemli bir adada tutsak tutulmalarını distopik bir şekilde anlatıyor. Bu adada farklı ülkelerden olan mültecilerin Avrupa'ya gidebilmeleri ve Avrupa'daki yaşamı hak etmeleri için belli oyunları oynamaları gerekiyor...
Diziyi çok beğendim. Mültecilerin yolculuklarını gösterirken Aylan bebeğe de yer vermeleri çok anlamlıydı. Ayrıca Azad karakterini oynayan Berkay Çınar'ın oyunculuğu çok güzeldi. Dizideki oyunları izlerken aklıma Squid Game dizisi geldi çünkü ana tema olarak benzer olmasa da birkaç noktada benzerlikler olduğunu düşünüyorum. Bu benzerlikler olmasa daha özgün bir dizi ortaya çıkabilirdi.
Mültecilerin yaşadıkları zorluklarla empati yapabilmek için güzel bir dizi. Dünyadaki bütün savaşların bitmesini ve herkesin huzur içinde yaşamasını umuyorum...🤍
Fakat seni gerçekten seven biri, ne kadar saklamaya çalışsan da içindeki fırtınayı hisseder. Belli etmemeye çalışsan da, tüm kalbiyle seni seven biri seni anlar. Anlamalı.. Çünkü sevgi yalnızca mutlu anları paylaşmak değildir. Gerçek sevgi, kelimelere gerek duymadan hissedebilmektir. 📚 Derinlerde…devamıFakat seni gerçekten seven biri, ne kadar saklamaya çalışsan da içindeki fırtınayı hisseder. Belli etmemeye çalışsan da, tüm kalbiyle seni seven biri seni anlar.
Anlamalı.. Çünkü sevgi yalnızca mutlu anları paylaşmak değildir. Gerçek sevgi, kelimelere gerek duymadan hissedebilmektir.
📚 Derinlerde Bir Yerde