Fringe, ilk bölümünü sevmeme rağmen sonraki bölümleri biraz sıkıcı geldi. Daha sonra tekrar dönerim belki. Ozark’a başlıyorum ama önce çay demlemem gerek. Ya da belki de bu kez kahve.
“Bir insan yeni doğduğunda zayıf ve esnektir. Öldüğü zaman ise kaskatı ve duygusuzdur. Sertlik ve güç ölümün arkadaşlarıdır. Esneklik ve zayıflık varoluşun tazeliğinin ifadeleridir. Kendini sertleştiren hiçbir şeyi kazanmayı başaramaz.” Stalker, Tarkovski, 1979 Böylece alıntı olarak X’te paylaşılmıştı, ben de…devamı“Bir insan yeni doğduğunda zayıf ve esnektir. Öldüğü zaman ise kaskatı ve duygusuzdur. Sertlik ve güç ölümün arkadaşlarıdır. Esneklik ve zayıflık varoluşun tazeliğinin ifadeleridir. Kendini sertleştiren hiçbir şeyi kazanmayı başaramaz.”
Stalker, Tarkovski, 1979
Böylece alıntı olarak X’te paylaşılmıştı, ben de olduğu gibi aldım. Stalker filmini izlememiştim, umarım güzeldir. Belki yarın izleyebilirim.
İnsanlar birbirleriyle nasıl, ne kadar, ne yapabileceklerini o kadar bilmiyorlar ki, sonunda birbirlerini yalnız bırakıyorlar, yalnız kalıyorlar. Oysa insan insanın yurdu olmalı, kurdu değil.
Açgözlülük üzerinden okumak bana anlamlı geliyor. Yükseliş sandığımız yükseliş değil, düşüş sandığımız düşüş değil. Şimdi dikkatimi çekti de afiş de manidarmış. İyi ve kötü aslında iç içe ve eşit. İyideki kötü ve kötüdeki iyi birbiriyle aynı gibi sanki. Al Pacino’nun…devamıAçgözlülük üzerinden okumak bana anlamlı geliyor. Yükseliş sandığımız yükseliş değil, düşüş sandığımız düşüş değil. Şimdi dikkatimi çekti de afiş de manidarmış. İyi ve kötü aslında iç içe ve eşit. İyideki kötü ve kötüdeki iyi birbiriyle aynı gibi sanki. Al Pacino’nun çirkin bir yakışıklılığı var ve bence çok iyi oynamış. Hırs, açgözlülük gibi huyların insanı nasıl da ölüme sürüklediği gibi okursak gayet anlamlı. Seyir zevki açısından son derece güzel, kültlüğünü hal eden bir film. Her şeyde engin derinlikler aramamalı, böyle filmler izledik diye mafyanın suçun günahın hayranı zannedilmemeliyiz, mesaj güzel değilse bile biz güzel tarafından bakmalı, alabileceğimizi almayı ve üç günlük ömrümüzü azıcık aşım kaygısız başımla sürdürebilmeliyiz. The Godfather’ı bir daha izleyeyim diyorum bu arada. Bana kalırsa o bundan daha iyiydi. Bu aralar mafyalardan gidiyorum bakalım nerelere varacağım.