1957 yapımını izlerken çok fazla etkilendiğimi hatırladığım,bu sebeple bir başka uyarlamasını izleme isteği ile “12 sik fısıltısı”diyip sinirlenmeme sebep olan 1977 yapımı film.
Sanmak İnsan en kolay nasıl ölür bilir misiniz? Hayalkırıklığıyla, sanmakla... Ben herkesi düşünürsem beni de düşünürler sanmıştım. Sanmak, en sevdiğinin gitmiceni sanmak herkes kalır sanırsın ama herkes gider bir gün istesende istemesende ya ölümle yada o seni terkeder veya sen…devamıSanmak
İnsan en kolay nasıl ölür bilir misiniz? Hayalkırıklığıyla, sanmakla... Ben herkesi düşünürsem beni de düşünürler sanmıştım. Sanmak, en sevdiğinin gitmiceni sanmak herkes kalır sanırsın ama herkes gider bir gün istesende istemesende ya ölümle yada o seni terkeder veya sen terk etmek zorunda kalırsın gitmek zorunda bırakırlar seni sonra sen zaten hiç sevmedin ki derler gitmeye mecbur bırakan onlar değilmiş gibi sanki... Bazen tam tersidir giden gideceği yeri hazırlayıpta gider arkada ne bıraktına bakmadan. Ruhu yara ala ala bir gün ölür... Kimsenin haberi olmaz bedenin hayattayken içinde bir ceset taşımanın ne kadar zor olduğunu hissedenler bilir acıyı gözleriyle değil kalbiyle bakanlar görür gerçeği işte o zaman görünür asıl hakikat. Kalbiyle bakmayı bilmeyenlere anlatamazsın onları kalbi kapalıdır gözleriyle bakarlar ve zahiri görürler sadece kendi gözlerinden.
Lale-i Pinhan
Kaybolmuşluğun Kozası Bazı anlar var, garip hissettiriyor. Sanki yüreğime bir şey oturmuş da kalkmıyor. Orada kalıyor öyle; sanki yeri hep orasıymış, oraya aitmiş gibi. Boğuluyor gibi hissediyorum. Bazen kelimeler yetersiz kalıyor, anlatamıyorum. Her şey şüphe dolu geliyor. Her sevgi sanki…devamıKaybolmuşluğun Kozası
Bazı anlar var, garip hissettiriyor. Sanki yüreğime bir şey oturmuş da kalkmıyor. Orada kalıyor öyle; sanki yeri hep orasıymış, oraya aitmiş gibi. Boğuluyor gibi hissediyorum. Bazen kelimeler yetersiz kalıyor, anlatamıyorum. Her şey şüphe dolu geliyor. Her sevgi sanki kimse kimseyi gerçekten sevmiyor gibi geliyor. Herkes bir gün gider gibi... Elbette herkes bir gün gider. Kimse sonsuza kadar kalamaz. Fani dünya, elbet bir sonu var. Ama sanki bazı hislerin sonu yok gibi geliyor. Bazen ne yaparsam yapayım, o yalnızlık hissinden kurtulamıyorum. Sanki çocukluğumda bana çivilenmiş ve o zamandan beri peşimden gelmekte. Bazen çok yoğun, bazen hissedilemeyecek kadar az. Sanki bana ait, bir parçam gibi oldu. O histen bir türlü tamamen kurtulamadım. İnsanlar bir süre sonra hep gittiler ya da ben gitmek zorunda kaldım. Vedalar hep canımı acıttı. Artık dinlenmek istiyorum ama bu fani dünyada bu mümkün değil. Ben de her şeyi içime gömüyorum. Bazı şeyleri kendime bile anlatamıyorum bazen. Artık anlatmak da, anlatmaya çalışmak da yorucu geliyor. Yavaş yavaş uzaklaşıyorum her şeyden. Çocukluğumdan miras bana: Ne zaman kendimi çok kötü hissetsem herkesten uzaklaşır, biraz daha iyi hissedene kadar dönmem. Bazen ne yapacağımı bilmiyorum. Uzun uzun izliyorum tavanı. Baktığım yer bomboş bir duvar ama ben kafamdakileri izliyorum. Ne çok şeyle göz göze geliyorum, kimse bilmez. İçim üşüyor, bir türlü ısıtamıyorum. Yıllardır aynı his benimle beraber. İliklerime kadar hissettim bazı şeyleri. Ne kadar "Yeter!" desem de bitmedi o his. Sanki artık benim bir parçam oldu. Ne zaman mutlu olsam, ardından bir şeyler oluyor, yine ağlıyorum. Sanki mutluluk bana haram. Belki de çok şey istiyorumdur... Her umut ettiğimde, o umut filizini koparıp atmalarından yoruldum. Belki de umut bana göre değildir. Anlatmak da öyle. İçime gömmek belki de en iyisi. Duygularını belli etmemek. Kırılsan da belli etmemek. Çoğu kişi fark etmiyor zaten. Hakkım olmasa da kırıldığımla kalıyorum, bu fazla yorucu. İçimdeki çocuk da yoruldu sahte sevgilerden, sahte ilgilerden. Bazen her şeyden uzaklaşmak istiyorum. Hiçbir şey düşünmeden gökyüzünü, yıldızları izlemek istiyorum. Çünkü ben bu dünyaya ait değilim. Hiçbir zaman olmadım. Bu dünyaya fazlayım, bana göre değil. Ben evimi özledim ama evim neresi bilmiyorum...
Lale-i Pinhan
Bizleri ezansız, bayraksız ve vatansız bırakmayan; bu topraklarda başımız dik bir bayrama daha kavuşturan Rabbimize şükürler olsun. Bayramınız mübarek olsun. 🇹🇷🙏 #HayırlıBayramlar
İyi bayramlar! Kızıyla birlikte bir konsere katılan 'Kasap' lakaplı bir seri katil bu konserin kendisine kurulmuş bir tuzak olduğunu öğrenir ve kurtuluş yolları aramaya başlar. Pearl Harbor dan tanıdığım başrol, rolünün hakkını veriyor, ama bu ne hız hop üstünü değiştirmiş,…devamıİyi bayramlar!
Kızıyla birlikte bir konsere katılan 'Kasap' lakaplı bir seri katil bu konserin kendisine kurulmuş bir tuzak olduğunu öğrenir ve kurtuluş yolları aramaya başlar. Pearl Harbor dan tanıdığım başrol, rolünün hakkını veriyor, ama bu ne hız hop üstünü değiştirmiş, hop bambaşka bir yerde, hop bisikleti elledi 'yaa oraya nasıl geçtin' 'ya onu nasıl yaptın' dedirtti. Yazılar akarken hemen kapatmayın tişört satıcısının söyleyecekleri var. :)
Sürükleyiciydi ne olacak diye diye gerildim. Yani film çok kötü değildi ama çok iyi de değildi. İzlenir. Devam filmi gelecek gibi...
ADİLE Naşit biyografi filminin ardından Adile Naşit’i kendi döneminde, en hak ettiği şekilde anmak için İşte Hayat filmine başladım ve ekran başından kalkmadan, tek nefeste büyük bir keyifle izledim. Klasik Yeşilçam kalıplarının bir tık üzerinde, döneminin ötesinde hikayesiyle "her dem…devamıADİLE Naşit biyografi filminin ardından Adile Naşit’i kendi döneminde, en hak ettiği şekilde anmak için İşte Hayat filmine başladım ve ekran başından kalkmadan, tek nefeste büyük bir keyifle izledim.
Klasik Yeşilçam kalıplarının bir tık üzerinde, döneminin ötesinde hikayesiyle "her dem taze" bir film. Adile Naşit ve Hülya Koçyiğit muazzam bir ikili olmuş; karizmatik Uğur Dündar da konuya harika bir renk katmış. Büyük sanatçı Adile Naşit bu rolle kazandığı Altın Portakal'ı sonuna kadar hak etmiş; adeta oynamıyor, karakteri yaşıyor. Arka plandaki eski İstanbul görüntüleri ise insanı o güzel zamanlara götürüyor.
Büyük ustayı bu filmle anmak benim için büyük bir keyif oldu. Yeşilçam severlerin kaçırmaması gereken bu yapıma notum: 7/10. Merak edenler YouTube'dan yüksek çözünürlüklü seyredebilir. İyi seyirler.
Filmi izlerken hislerimi gerçekten anlatamam. Nasıl yorumlayabileceğimi bile bilmiyorum ama kesinlikle herkesin izlemesini öneririm bence çok beğeneceksiniz. Tek eksiği filmin sonunda bir zaman atlaması falan beklerdim, kızların gelecekte ne halde olduklarını çok merak ediyorum.
Hayatımın öyle bir evresindeyim ki sadece sabrı ve tevekkülü seçiyorum. Kimseden beklentim yok, tartışma yok, sadece sessizlik ve huzur. Allah durumumu biliyor ve bu kalbime yetiyor..
Bu yıl tekrar izledim, daha doğrusu son 4 bölümüm kaldı, izlemeye devam ediyorum. Yıllardır tekrar izlemek istiyordum diziyi bitirmediğim için ama bir türlü izlememiştim. Dedim artık vedalaşma vakti. Bu yıl ilk birkaç sezonu ing altyazı ile izledim ama sonradan çok…devamıBu yıl tekrar izledim, daha doğrusu son 4 bölümüm kaldı, izlemeye devam ediyorum. Yıllardır tekrar izlemek istiyordum diziyi bitirmediğim için ama bir türlü izlememiştim. Dedim artık vedalaşma vakti. Bu yıl ilk birkaç sezonu ing altyazı ile izledim ama sonradan çok iyi hatırlamadıklarıma gelince Türkçe altyazıya geçtim.
Ben bu diziyi seviyorum ya, güzel aksiyonu falan, arada bazı bölümler sıkıcı oluyor sadece. Gerilimi olsun, konular olsun, arkadaşlıklarına zaten bayılıyorum, her şeye rağmen iyi şeyler yapmaya çalışmaları güzel bir şey. Sadece Scott'un Kira ile sevgili olmasını falan saçma buluyorum, katlanamayınca atlıyordum hatta djdnnd
Yıllar önce izlediğim ilk yabancı dizi diyebiliriz, 14 yaşımdayken lisenin başlamasına çok az kalmışken izlemeye başlamıştım ve benimde onlar gibi arkadaşlarım olsun istemiştim ve gerçekten de dizidekiler madar yakın olmasak da çok eğlendiğim 4 kişilik bir arkadaş grubum oldu. Herneyse o zamanlar bu diziyi çok seviyordum, 15 yaşıma bir, iki ay kalmışken vedalaşmak istemediğim, bitmesini istemediğim için de son sezondan 6 bölüm izleyip bırakmıştım ve başka diziye başlamıştım. 1 yıl sonra kaldığım yerden tekrar devam etmiştim ama yine 5,6 bölüm izleyip bırakmıştım. Şimdi izlediğim bölümlerde de mide bulandırıcı birkaç bir şey var, onları görünce iyi ki bırakmışım dedim sjdjdmxmmx