Bu Bayram kiminin ilk bayramı kiminin son. Bir yüzü gülümsetmenin, bir kapıyı çalmanın, bir eli tutmanın, şükretmenin önemini bildiğimiz bir bayram olsun. Hayırlı Bayramlar 💝
özel günler, bayramlar çoğu insanın içinde bir burukluktan, acıdan, sancıdan ibaret. dışarıya belli edemesekte, içimiz yanıyor. el öpmeye gidemeyip, mezar taşlarıyla, toprakla, çiçeklerle bayramlaşmak insanı bir anda büyütüyor. diyorsun ki ben zaten büyüdüm, tekrardan büyümek, büyümek zorunda kalmak ağır değil…devamıözel günler, bayramlar çoğu insanın içinde bir burukluktan, acıdan, sancıdan ibaret. dışarıya belli edemesekte, içimiz yanıyor. el öpmeye gidemeyip, mezar taşlarıyla, toprakla, çiçeklerle bayramlaşmak insanı bir anda büyütüyor. diyorsun ki ben zaten büyüdüm, tekrardan büyümek, büyümek zorunda kalmak ağır değil mi... kimse konuşmasa da, anlatmasa da içindeki ağrıyı, akan kanları, göz yaşlarını, çoğumuz biliyoruz. bazı sancılar, göz yaşları dışarıya yansımaz.. içinde saklıdır. içimizde saklı olanlar bizi yavaş yavaş çürütüyor.. ölmeden gömülmek gibi bir şey. bayramlarda, özel günlerde derin düşünceler sarıyor zihnimi. eskisi gibi çocuk aklımla düşündüğüm gibi düşünememek daha çok yoruyor. "deniz tekin - gelir miyim" dinleyerek yazıyorum satırlarımı. içimden dökülenleri daha da anlamlaştırıyor sanki. "çünkü hep yenildim her defasında. içine ettiniz hevesimin."
kimsenin kalbinin kırılmadığı, kimsenin içinin buruk olmadığı, göz yaşı ve kan dökülmediği bir bayram olsun. iyi, huzurlu bayramlar herkese. 🪽🤍
(kandan kastım kurban değil)
taşranın dar sokaklarında geçen ama memleketin bütün yarasını taşıyan bir film darbeyle susturulmaya çalışılan insanların müzikle yeniden nefes alışını anlatıyor Sırrı Süreyya nın kaleminden kötü bişey çıkmaz her güzel işte emeği var abim benim <3
"Ekran kararana kadar mükemmel bir filmdi." "Çok tuhaf, insan bazen unutuyor. Öleceğimizden o kadar korkuyoruz ki, bizi hayatta tutan şeyi yapmayı unutuyoruz." " Bu acı sonsuz değil. Bu an sonsuz değil. Hiçbir şey sonsuz değil. Biz hariç. Savaşmaya devam ediyoruz."…devamı"Ekran kararana kadar mükemmel bir filmdi."
"Çok tuhaf, insan bazen unutuyor. Öleceğimizden o kadar korkuyoruz ki, bizi hayatta tutan şeyi yapmayı unutuyoruz."
" Bu acı sonsuz değil. Bu an sonsuz değil. Hiçbir şey sonsuz değil. Biz hariç. Savaşmaya devam ediyoruz."
"Bu dizi acıyı içinize yavaş yavaş işliyor." Tek cümleyle anlatmak istesem bunu derdim. İlk başta sıradan dertleri olan sıradan aile hikayesi gibi geliyor. Ama bölümler ilerledikçe her karakterde ayrı ayrı acı içinizi sızlatıyor. Karakter gelişimini çok iyi başarmış bir yapım. Üçüzlerin zaman içerisinde nasıl kendilerini aştıklarını, nasıl ayaklarının daha sağlam basmaya başladığını, nasıl birbirlerini ve kendilerini daha iyi tanıdıklarını o kadar iyi anlatmışlar ki. Düştüklerinde onlarla ağladım, ayağa kalktıklarında onlarla güldüm. Gözümün önünde büyüdüler resmen 🥺
Çoğunun aksine benim en sevdiğim karakter Jack değil Kevin oldu. Kevin aşk ve iş hayatı en karmaşık karakter. Daha hiçbir şeyi yoluna koymamış hayatının çok başında, sürekli ordan oraya yalpalayan biri. Onun öyküsünün nasıl şekileneceğini merakla izledim. En çok etkilendiğim bölüm 2. Sezon 8. Bölüm. Bana her şeyiyle, bütün yanlışları, ikilemleri, pişmanlıklarıyla "İNSAN"
gibi hissettirdi.
Spoiler
Aslında sürekli geçmişe gitmeyi pek sevmedim. Geleceği daha çok merak ediyordum ve ucu açık bırakıldığı için bir an önce öğrenmek istedim. 6. Sezon benim bu zamana kadar senaryo gelişimini en anlamsız bulduğum sezon. Senarist daha fazla dram katmak için mi Kat ve Toby'i (dizideki en sevdiğim çift) ayırdı bilmiyorum. Ama böyle büyük bir aşkın bu şekilde sonlanması ve ayrıldıktan kısa süre sonra başkalarıyla evlenip arkadaş kalmaları bana oldukça saçma geliyor. Kevin' in aşk hayatını uzattıkça uzatıp en sonunda bir kere aldattığı bir kere terk ettiği kadınla evlenmesi ne bence gerek yoktu. Kevin ve Sophie'nin bence mutlu bir sonları olmamalıydı. Randal ve Beth ise en ısınamadığım çift. İkisi de oldukça soğuk karakterler ve aşkları beni gerçekten etkilemedi. Miguel'e ayrı bir parantez açmak isterim. İzlediğim en yalnız karakterlerden. Ne öz çocuklarıyla ne üvey çocuklarıyla bağ kurabilmiş, Rebecadan başka yuvası olmayan yürek burkan bir karakter. Kendisine haksızlık edildiğini düşünüyorum.
Spoiler içeriyor
Ağır küfür içerir! Aq erkekleri her şeyi çok biliyonuz di mi beyinsizler ya kadınları evde hizmetçi olarak kullanıyorlar bir insan dolaptan kıyafetini çıkaramaz mı aptallar Kadın o kadar emek veriyor yok tuzu az yok annemin tarifini bok etmişsin sıçarım bu…devamıAğır küfür içerir!
Aq erkekleri her şeyi çok biliyonuz di mi beyinsizler ya kadınları evde hizmetçi olarak kullanıyorlar
bir insan dolaptan kıyafetini çıkaramaz mı aptallar
Kadın o kadar emek veriyor yok tuzu az yok annemin tarifini bok etmişsin sıçarım bu işe
Yap desen yapamayacak göt
Kadınlar artanları yiyor bulaşığı yıkıyor yemeği yapıyor temizlik yapıyor sırf erkeğe hizmet etmek için sabah 6 da kalkıp gece kocasının götünde pireler uçuşurken işi daha yeni bitiyor
Bi göt daha var filmde eve misafir gelen ailedeki adam diyor ki bu gece yemeği biz yapıcaz bize ince kıyılmış soğan doğranmış iki üç domates marine edilmiş et lazım bişeyler daha sayıyor yarım saate hazır olsun gelip pişiricez aq malı onu kör ebemde yapar mutfağın içine de sıçıp gidiyor pezevenk
Eğitmek ne ya köpek mi bu kız da eğiticeksin şerefsiz seni
Evlilik böyle bişey değil aq ya
Kadın kadının yurdudur ya nerede yardımlaşma nerede destek
Madem kızın hayatına sıçıcaktın niye evlendin madem dans ettiğini bilmiyordun az bi araştır kimle evlendiğine bak geçmişine bak
sen gerizekalıysan kız napsın
İnsanın midesi bulanır her gün her gün mutfakta dışarıya çıkmasına da izin vermiyorlar
AFERİN BE KIZIM GO KYLİE GOO
BU ARADA SANA DESTEK OLUCAK SANA HER DAİM KAPILARI AÇIK OLAN BABA EVİNİN OLMASI ŞART
Kendin için süsleniceksin kendine giyiniceksin kendine alıcaksın o çiçeği başkasına muhtaç değilsin kendin için yaşayacaksın bu hayatı
Ayrıca ERKEK ÇOCUKLARINIZI ŞIMARTMAYI BIRAKIN
“BİR ANKA KUŞU GİBİ YÜKSELECEĞİZ HER DÜŞTÜĞÜMÜZDE.” 🐦🔥
Filmin sonu beni mutlu etti 7/10 sinir krizleriyle izledim zor bitirdim feministler için izlemesi zor bir film olabilir ama sonu güzel
Bayram dostluğu, sevgiyi ve geleceği paylaşmaktır. Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı paylaşmaktır. Birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz bir Kurban Bayramı dilerim. Herkese iyi bayramlar 🍬🤍