“Kızıl Ejder”, daha ilk sahneden itibaren insanı heyecanlandıran filmlerden biri. Film boyunca o his hiç azalmıyor, aksine her sahnede insanı biraz daha geriyor. Sanki tüm film boyunca rahat nefes alamıyorsun. Atmosferi o kadar soğuk ve rahatsız ediciydi ki bazı sahnelerden…devamı“Kızıl Ejder”, daha ilk sahneden itibaren insanı heyecanlandıran filmlerden biri. Film boyunca o his hiç azalmıyor, aksine her sahnede insanı biraz daha geriyor. Sanki tüm film boyunca rahat nefes alamıyorsun. Atmosferi o kadar soğuk ve rahatsız ediciydi ki bazı sahnelerden sonra bile filmin ağırlığı üzerimde kaldı.
Hannibal yine az görünmesine rağmen ekrana geldiği anda bütün dikkati üzerine çekiyordu. Ama bu kez beni en çok etkileyen karakter Bay D oldu. İçindeki yalnızlık, çocukluk travmaları ve sevilme isteği insanı garip bir şekilde rahatsız ediyor. Kötü biri olduğunu biliyorsun ama bazı anlarda onun zihninin içindeki karmaşayı hissedebiliyorsun. Bu yüzden film bana sıradan bir “katil filmi” gibi gelmedi. Daha çok içinde karanlık, travma ve psikolojik çöküş barındıran bir hikayeydi.
Yine de bana göre şimdilik en iyi Hannibal filmi hâlâ “Hannibal Doğuyor”. Çünkü Hannibal’ın nasıl bu hale geldiğini görmek bana daha ilgi çekici ve daha etkileyici gelmişti. “Kızıl Ejder” ise baştan sona gerilimi hiç düşmeyen, insanı rahat bırakmayan bir filmdi. Şimdi geriye sadece 1 film kaldı.
"Tamamen özelliksiz tipler. Bir kez nikah yeminlerini ederken, bir kez de ölüm ilanlarında dikkat çekecek ve iki seferinde de kimsede iz bırakmayacak yüzler." -sayfa 18 "Tarihin sarkacı savrularak ilerler. İnsanlar aşırı tepki verir, önemli bir toplumsal süreci engellemek arzusuyla gerçekçi…devamı"Tamamen özelliksiz tipler. Bir kez nikah yeminlerini ederken, bir kez de ölüm ilanlarında dikkat çekecek ve iki seferinde de kimsede iz bırakmayacak yüzler." -sayfa 18
"Tarihin sarkacı savrularak ilerler. İnsanlar aşırı tepki verir, önemli bir toplumsal süreci engellemek arzusuyla gerçekçi olmayan, sert yasaları kabul ederler. Böyle olduğunda, durumu anlayanlar sarkaç savrulduğu yerden dönene kadar ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalışarak yola devam etmelidir." -sayfa 29
"Haberlerde yalnızca insanların bilmesini istedikleri şeyleri gösteriyorlar. Ülkenin yarısı yanıp kül olsa bile onlar istemediği sürece kimsenin haberi olmaz." -sayfa 53
"Düzeni sürdürmek, döngüyü devam ettirmekten başka bir planları olduğunu bile sanmıyorum - insanlara, Dünya'ya, hatta başka gezegenlere neler oluyor tanrı bilir. Kocaman bir yalan ve çöp girdabı dönüyor da dönüyor, büyüyor da büyüyor ve hiçbir şeyin değişeceği yok. İnsanlar çok geç olmadan uyanmazsa yakında işimiz bitecek!" -sayfa 54
Hayatım her zamanki düzenini unutmuş sancılar içinde geçip gidiyor. İnsan kendini ne zaman teselli edebilir bilmiyorum. Kendimi kandıracak o kadar şey deniyorum ki hepsi de elimde patlıyor. Göğsümün ortası, midem, vücudumun bütün hassas noktaları sızlıyor. Bu işin sonunda iyi hissedeceğimi…devamıHayatım her zamanki düzenini unutmuş sancılar içinde geçip gidiyor. İnsan kendini ne zaman teselli edebilir bilmiyorum. Kendimi kandıracak o kadar şey deniyorum ki hepsi de elimde patlıyor. Göğsümün ortası, midem, vücudumun bütün hassas noktaları sızlıyor. Bu işin sonunda iyi hissedeceğimi biliyorum çünkü araya zaman girecek ve ben unutucam ama zaten önemli olan araya giren zamanın ne kadar olduğu! Kendimi kandırma yöntemlerinden biri de film izlemek. Bu sabah nefes alamadığımı hissedince bu filmi açtım. Ve yine elimde patladı çünkü iki ayrı hikayede ki iki başrollerde ayrılık acısı çekiyordu. Yöntemlerinden faydalanırım belki dedim ama benden daha kötü haldelerdi. Biri tarihi geçmiş ananaslar yiyip durdu diğeri de bitmek üzere olan sabunla zayıflamışsın diyip sohbet etti ya da suya batırdığı bezin ağladığını düşündü. Ortak olansa insanı aptallaştıran acıydı. Kabullenememekti. Böyle bi dönemde izlemeseydim filmi sanatsal olduğunu düşünürdüm ama bana çok gerçekçi geldi. Yine de sağlıklı biri olarak izleseydim saçmalıktan ibaret olduğunu düşünürdüm çünkü harbiden saçma sapan bi şeydi.
Spoiler içeriyor
Bir kadın eşini kaybetmiş, eşyalarını toplamak için ormandaki evlerine geliyorlar. Çocuk 'babama veda etmek istiyorum' diye ormanın içinde olan kulübeye gitmek istiyor. Ama annesi ruhsal olarak iyi değil. Kızını reddediyor. Ve tabii ki küçük kız ne yapıyor? Kaçıyor. Yerinde dursaydı…devamıBir kadın eşini kaybetmiş, eşyalarını toplamak için ormandaki evlerine geliyorlar. Çocuk 'babama veda etmek istiyorum' diye ormanın içinde olan kulübeye gitmek istiyor. Ama annesi ruhsal olarak iyi değil. Kızını reddediyor. Ve tabii ki küçük kız ne yapıyor? Kaçıyor. Yerinde dursaydı film olmazdı zaten. Bir yandan gittikçe yaklaşan orman yangını, bir yandan ortada olmayan küçük bir kız, bir yandan tuhaflıkları ortaya çıkan komşu ağabeyimiz.
Tüm film boyunca ruhsal olarak sıkıntılı olan anne ve güç gösterisi yapan mağara hayvanı kaynına öfke sözcükleri sarf ettim. Duygularını mantıklarının önüne koyup sadece ve sadece yargılayarak işin uzamasına sebep oldular.
Gözümüzün gördüğünü doğru zannederiz çoğu zaman. Evet, zor bir zamanda tersini düşünmek oldukça güç. Ama yapabilselerdi her şey daha farklı olurdu.
Güzel bir filmdi.
Akışı biraz yavaştı. Olayların başlangıcına kadar olan sürede sıktı.
Olaylar başladıktan sonra da deli etti.
9/10
Olması gerekenden uzun süren otobüs seferinde bir şeyler izleyip kafam dağılsın ve haneme bir dizi film daha katayim istedim ve önceden 1 bolum izlediğim bu diziyi açtım açtığım ilk bölümünde de yorgunluktan uyuyakalmışım.Sonrasinda yolda 3 bölüm kadar izledim. Sonrada yeni…devamıOlması gerekenden uzun süren otobüs seferinde bir şeyler izleyip kafam dağılsın ve haneme bir dizi film daha katayim istedim ve önceden 1 bolum izlediğim bu diziyi açtım açtığım ilk bölümünde de yorgunluktan uyuyakalmışım.Sonrasinda yolda 3 bölüm kadar izledim. Sonrada yeni bir şeyler izleyemedim bunu bitirdim.Hiç yormayan çerezlik bir dizi olduğu için aktı.Karakterleri izlemek keyifliydi o yüzden ne kadar akış tahmin edilebilir ,komedisi romantikligi düşük olsada izledim. 2.sezon olacakmış gibi bitti ama sanmam.
Polis ablamın aurası çok güzeldi.Ben o karakteri baya sevdim.
Kara para aklamakta nasıl oluyor tam anlayamadım,bu dizi ile çok net anladım.😄
***
4/10
İyi bayramlar dilemiyorum çünkü hayatımdan bu bayramı çıkaralı çok oldu. İnsanların 7/24 ağızlarında kötülük, midelerinde başkasının hakkı ile gezerken onu bir hayvanın *lümünün temizleyeceğine inanmıyorum. Ben yaratanın bizden bir canlının k*nını akıtmak isteyeceğine inanmıyorum. Benim inandığım yaradan yaşamdan yanadır. Bende…devamıİyi bayramlar dilemiyorum çünkü hayatımdan bu bayramı çıkaralı çok oldu. İnsanların 7/24 ağızlarında kötülük, midelerinde başkasının hakkı ile gezerken onu bir hayvanın *lümünün temizleyeceğine inanmıyorum.
Ben yaratanın bizden bir canlının k*nını akıtmak isteyeceğine inanmıyorum. Benim inandığım yaradan yaşamdan yanadır. Bende tüm türlerin özgür olduğu bir gelecek hayal ediyorum, mücadele ediyorum sonuna kadar da öyle olacak.